1 Kasım 2012 Perşembe

KUZULARIN SESSİZLİĞİ

malzemelerimiz?






500 gr. kuzu eti
6 adet orta boy mantar
2 adet orta boy patates
Tereyağı ve sıvı yağ 
maydanoz
yeşil biber
2 adet orta boy soğan
3 adet domates
kaşar peyniri
kekik
kırmızıbiber
Tuz

2 su bardağı pirinç
 

nasıl yaptım?

Derin teflon bir tavada yağımızı kızdırıyoruz, küp küp doğranmış soğanlarımızı hafif pembeleşinceye :)  kadar kavuruyoruz. arkasından sivri biberlerimizi ekliyoruz. küp şeklinde doğranmış domates, mantar ve patateslerimizi ilave ettikten sonra, etimizide unutmuyoruz, onu da baharatlarımız ve ince kıyılmış maydanozla ilave ediyoruz. böylelikle tüm malzemelerimiz tavada sırası ile yerini almış bulunuyor.. üzeri iki parmak geçecek kadar sıcak suyumuzu ekleyip, pişmeye bırakıyoruz..orta ateste, sessiz sedasız pişerlerken, biz arada boş durmuyoruz ve pilavımızı yapmaya başlıyoruz. 

pilav beceri, yetenek ister. tadı, tuzu, pirinçlerin tane tane olması... zor işş.. küçük bir tiyo, pilava 2-3 damla limon suyu damlatmak, pirinçlerin daha parlak ve tane tane olmasını sağlıyor. gelelim yapımına, 3 e 5, 5e 3, 7 ye 8, 8 kere 8 vs.. her tarifte ayrı bir ölçü karşımıza çıkıyor. ben genelde baldo pirinç kullanmayı tercih ediyorum. tabii azerbaycan'da istedigim marka pirinci bulamadığım için, buranın yerel markalarını kullanıyoum, gayet de güzel oluyor.. tencerede yağımızı kızdırıp, piriçlerimizi biraz kavurduktan sonra, ben göz kararı olarak, pirinçlerin üzerini 3 parmak geçecek kadar, soğuk su koyuyuorum. sonra tuz ve 2-3 damla limon ekliyorum. kapağını kapatıp. pişmeye bırakıyorum.

sunum için, bir kaseye önce kaşar peynirimizi, sonra eti sırası ile de pilavı ekliyoruz.. genis bir tabağa kasemizi, ters çevirip, yerlestiriyoruz. benim gibi masada yemeklerin sunumuna önem veriyorsanız eğer, gayet şık bir görünüme sahip, lezzetli bir yemek ortaya çıkıyor...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder