10 Ekim 2012 Çarşamba

başardım!!!

ASSOLİST
Hamuru için:
4 su bardağı un
2 adet yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı ılık su

İç Malzemesi:

250 gram yağsız köftelik dana kıyması
1 adet kuru soğan
2-4 çay kaşığı karabiber
1-2 çay kaşığı tuz

sosu için
:

çırpılmış yoğurt
sıvıyağda eritilmiş salça
nane,kekik,pul biber vs.
sırasıyla konulur…


Derin bir kapta, yumurta,tuz ve su karıştırıyoruz un ilave edilip az sertlikte bir hamur elde ediyoruz. diğer yandan kıyma, soğanı çok küçük ve parçalanmış veya rende yapıp suyunu alarak kıymanın üzerine döküyoruz, karabiber ve tuzu da ilave edip yoğuruyoruz. 

Hamuru açma işlemi, biraz sıkıntılı tabii. Oklava ya da merdane, aralarındaki farkı henüz anlayamasamda, ben merdaneyi tercih ettim. hamur açmak gerçekten zor, güç kuvvet istiyor. neyse bir gazla, ince bir hamur elde etmeyi başardım :) açtığımız hamuru, kare kare kesiyoruz ve üzerlerine kıyma paçacıklarını koyup, 4 ucunu üste gelecek şekilde kapatıyoruz. kaynamış suda pişirdikten sonra, üzerine yogurdumuzu ilave ediyoruz, tavada hazırladığımız, yağ, salça, kekik, karabiber ve tuz dan oluşan sosumuzu üzerine ekliyoruz.

yapımı zor gerçekten, ama bir o kadar da lezzetli.. merak edip denemiş oldum...insanın başına ne geliyorsa meraktan gelir denir ya, benimki de öyle olmuş oldu. ama iyi ki de oldu.

tabağıma çatalımı daldırmadan önce, şöyle tekar bir baktım bizim assoliste ve dedim ki kendime süpersin =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder