6 Ekim 2012 Cumartesi

alışveriş


"Shopping is cheaper than a psychiatrist"

Rüzgarlı bir bakü gününde, yapılacak en doğru ve sevdiğim şeyi yaptım sanırım.. markete gittim.. Bir iki parça alır çıkarım derken, gerekli gereksiz, aman buda lazım olur, şunu da alayım derken yine poşetleri doldurdum. Bayılıyorum, alışverişin her türlüsüne..biraz masraflı olsada modern çağın en iyi rahatlama tekniği.
Gelelim alışverişe, markete girdigimizde genel olarak sağ tarafta alışveriş arabaları durur. İnsanların çoğu sağ taraflarını kullandıklarından, direk sağa yönelir  ve hemen bir araba edinir. Araba edinmekle de bitmiyor iş, bir de o arabayı doldurma psikolojisi TUZAK 1.
 
Sağdan sağdan başladım alışverişe, ilk sebze ve meyve reyonuna parkettim arabamı.  Bu reyonda genelde uzun kalıyorum, garıp ama psikolojık olarak kendimi saglıklı hissettiriyor. Yeşil yeşil, taze bana bakan sebzeler, çıtır çıtır salatalıklar, çeşit çeşit meyveler.. ondan bundan derken, akşamki yemek listesi de ufaktan kafamda belirmeye başlıyor.

Daha  biri hevesle alıyorum ve nitekimde bugun de aynı şeyi yaptım ve aldım alacaklarımı, büyük bir huzur ve keyif ile.

Alışveriş arabasını yerleştirmek özen dikkat ister, kırılcaklar, ezilecekler vs.. bunun bilincinde  bir tüketici olarak, sebzelerimi meyvelerimi düzenli yerleştırıp, gerekli alan actıktan sonra arka fonda çalan market müziği ile baska reyonlara dogru yola koyuldum.  O reyon bu reyon derken, arabamı itmekte zorluk çektiğimi hissetsemde, bir gazla  durmak yok yola devam, diyerek yıne kayboldum reyonlarda.

Oraya buraya göz atarken,  başkalarının arabalarına da göz atmak :), ama genelde insanlarda da gözlemlediğim eylem, baskasının market arabasının içindekileri incelemek :)  “ne almiş”, “hepsini sen mi yiyeceksin” bakışı,  ya da aynı türden alınmiş koli koli ürünlerle “bak nasıl kendi  bakkalında satıp kazıklayacak insanları”, gibi türlü türlü düşünüp tartmışızdır  ve aynı zamanda öyle bakışlara maruz kalmışızdır, ee markette dünyayı kurtaracak değiliz herhalde, o an odak noktamız, ALIŞVERİŞ.

Dikkat etmişsinizdir, bu tip mekanlarda ısıtma sistemi, yazları serin ve kurak, kışları sıcak ve rüzgarlıdır.. işte tam benlik dediğinizi duyar gibiyim. Buda bizim ve benim bugun yasadığım gibi, alışveriş yapmamda tüm engelleri kaldırmiş oldu TUZAK 2.. neyse dolu bir arabayla, kasaya yanastım ve güler yüzlü bir bayan karsıladı. Kadının güler yüzü ve bir tarafta dolu arabam, ortada ben.. o andan itibaren gerçek dünya ıkı adım sonra ayaklarımın altında, ürünler bip bippp gectıkten ve odememi yaptıktan sonra halen yolda unuttugum birsey var mı acaba düşünceleri ve dolu poşetler ler ler ıle evime geldim.

Sonuç : güzel bir alışveriş, biraz pişmanlık, mutlu son.

Shopping is cheaper than a psychiatrist” demişlerr.

Bu gaz ile mutfakta harikalar yaratırım, yürü be kızım...

1 yorum:

  1. Valla sonrasında bu alışverişte alınanlarla yapılan yemekleri çatlayana kadar ben yedim ;) hepsi süperdi...

    YanıtlaSil